söndag 23 november 2014

Madam Mathilda vinner pris

"Hej Mathilda och välkommen till TV Helsingfors kvällsshow" Tv- värden Per lutar sig fram för att presentera Mathilda. Två kameranmän och en regissör står i framför soffgruppen.
"Tack så mycket för att jag fick komma" säger Mathilda och strålar.
"Du vann igår Helsningfors centrumförenings pris för årets nyföretagare, hur kändes det?"
"Tack, det kändes fantastiskt! Jag hade verkligen inte väntat mig det, mitt företag är så litet"
"I motiveringen stod det att juryn var imponerad över att du har hittat en helt ny branch att slå dig in på, en unik affärsidé med stor framtidspotential. Hur är det, tror du själv att företaget kommer att växa mycket under de kommande åren?"
"Nej, jag föredrar att hålla det litet och hanterbart. Jag är den enda i Finland som kan producera produkterna, och jag kan tyvärr inte lära upp någon annan heller. Jag ser inte heller det som ett självändamål att växa och förtjäna mycket pengar. Jag förtjänar så mycket som jag behöver och arbetar så mycket som jag känner mig tillfreds med. Jag är en stor förespråkare av Slow life, att jobba för att leva, inte leva för att jobba."
"Är många av dina kunder sådana som har fått burn out, och hurdant botemedel har du åt dem?"
"Endel hör till den kategorin, och de får gå hem med en flaska himmelsblått pulver"
"Det är inte lite som du lovar i din slogan, Lösningar på alla dina problem, hurdana kunder har du och får de verkligen lösningar på sina problem?"
"Mina kunder är allt från personer med kärleksproblem till människor som vill få mer fjung i affärslivet. Jag kan ärligt säga att de får lösningar på sina problem, de kanske inte själva förstår det genast, men nog senare."
"Kanske jag borde besöka din affär, den låter mycket lovande"
"Välkommen, och jag vet vilken burk du behöver"
"Magi va, otroligt. Grattis ännu en gång till priset Madam Mathilda!"

Inga kommentarer: