onsdag 23 mars 2011

Efter natten

En kopp te är alltid bra,
men det var inte riktigt vad hon ville ha.
En stormig natt, en mystisk man,
kunde inte den drömmen varit sann?
En natt av mys och film på tv,
är inget man sätter i sin kärleks-cv.
De äter frukost, muntert så,
sen hon säger, jag måste gå.
Dörren slår fast hårt bakom henne.

En farlig man, det trodde jag visst!
Men en äktenskapskandidat, det var han, nischt?
Hur kunde jag ha tagit så fel?
Men ja, jag är skyldig till en del.
Jag borde nog honom ha förfört,
kanske lite sensuellt berört?
Nästa natt tar jag en ny chans,
och bjuder upp en snygging till dans!
Kanske även en till synes ofarlig svenne?

Nästa natt hon far på diskotek,
och träffar män, det går som en lek!
Vid baren står en man, blond och fager
ha! hon tänker, dig jag tager!
Sedan följer en natt av stor passion,
men det är inte riktigt som ni tror!

Inga kommentarer: